laadsystemen.jpg
VPV Sun Solutions

Laadsystemen

zowel voor particulieren als bedrijven

Oplaadsysteem voor een Elektrische auto


Rijd je elektrisch en wil je veilig thuis laden? Of wil je jouw wagen met zonne-energie laden of de laadkosten doorrekenen aan je werkgever?

Ook bij jou thuis kan een laadpaal worden geïnstalleerd en hoef je enkel nog maar de kabel in te pluggen en te genieten van de voordelen.

Alle voordelen op een rijtje

  • Beveiligd tegen overbelasting
  • Geen risico op oververhitting
  • Tot 7x sneller dan een gewoon stopcontact
  • Real-time inzichten in het laadproces en de kosten ervan
  • Compatibel met elke elektrische aansluiting
  • Geïntegreerde energiebeheer-technologie
  • Optimaliseer je laadsessie eenvoudig via een app

zonne-energie maximaal inzetten

Thuis laden

Wil je zonne-energie maximaal inzetten voor je laadbeurten? Via energiebeheer-technologie laad je jouw elektrische auto doorheen de dag met zonne-energie. Optimaliseer zo jouw zelfvoorziening. Zo bespaar je kosten en rijd je ecologisch. Geen zonnepanelen? Optimaliseer volgens je laagste energietarief en bespaar zo op je laadkosten.

Wallbox

Slimme oplaadsystemen die geavanceerde technologie combineren met uitstekend design en de communicatie tussen auto en lader via gebruiksvriendelijke apps beheren.

Bekijk de wallbox fiche

Smappee

De laadpalen van de Smappee EV Line zijn de perfecte mix van intelligentie en schoonheid.

  • Gedetailleerd inzicht in het laadproces en -kosten. 
Bekijk de Smappee brochure

Wetgeving in Vlaanderen

Vanaf donderdag 11 maart 2021 is het in Vlaanderen verplicht om laadpunten voor elektrische wagens te voorzien bij grotere nieuwbouwprojecten en gerenoveerde gebouwen.

Op 30 oktober 2020 keurde de Vlaamse regering een besluit goed waardoor gebouwen en de daarbij horende parkings nog beter voorbereid worden op de doorbraak van elektrische voertuigen. Voor welke gebouwen geldt dit besluit?

Nieuwe en gerenoveerde residentiële gebouwen

De beslissing van de Vlaamse regering geldt voor alle residentiële gebouwen die vanaf 11 maart 2021 nieuw worden gebouwd, grondig gerenoveerd worden (met omgevingsvergunning) én minstens twee parkeerplaatsen hebben. Zoals eerder aangegeven moeten de laadpalen er niet meteen staan, maar elke parkeerplaats moet wel voorzien zijn van de nodige infrastructuur voor aansluitingen (vb. goten voor elektrische kabels). Voor alle duidelijkheid: de oprit van een woning wordt niet onder de noemer ‘parkeerplaats’ gerekend.

Nieuwe en gerenoveerde niet-residentiële gebouwen

Voor niet-residentiële gebouwen met meer dan 10 parkeerplaatsen geldt dat er minstens twee oplaadpunten voorzien moeten worden. Daarnaast moet er ook al gedacht worden aan uitbreiding van het aanbod: minstens 1 op de 4 parkeerplaatsen moet namelijk reeds voorzien worden van de nodige infrastructuur zodat er in een later stadium vrij snel nieuwe oplaadpunten geïnstalleerd kunnen worden.

Bestaande gebouwen

Vanaf 2025 komt er ook een verplichting voor de installatie van laadpunten voor parkings van bestaande niet-residentiële gebouwen. Vanaf 1 januari van dat jaar moeten alle niet-residentiële gebouwen met meer dan 20 parkeerplaatsen uitgerust worden met minstens twee oplaadpunten.

De gevolgen?

Wie zich niet aan de nieuwe verplichtingen houdt, kan een boete krijgen. Per ontbrekend laadpunt is dat 2.000 euro en per parkeerplaats die niet is voorbereid op een toekomstige installatie 1.000 euro.

Contacteer ons

Scherpenberg 2, 2390 Malle